
Φωτογραφίζοντας τον γαλαξία
Ένας πλήρης οδηγός για τη φωτογραφία του Milky Way
© PhotoGuide
1/8/2025


Οδηγός για τη φωτογραφία του Milky Way
Πολλοί φωτογράφοι ταξιδιών και τοπίων, προσπαθούν να αποφύγουν τη λήψη τοπίων με καταγάλανο ουρανό. Όσο κι αν μας αρέσει να βλέπουμε θυελλώδη σύννεφα για να εμπλουτίζουμε τις φωτογραφίες μας, δεν έχουμε κανέναν έλεγχο στο τι προσφέρει η φύση κάθε μέρα. Μερικές φορές είμαστε τυχεροί και απαθανατίζουμε όμορφες ανατολές και ηλιοβασιλέματα με κόκκινους ουρανούς, και άλλες φορές έναν καθαρό, βαρετό ουρανό.
Σίγουρα θα έχετε βρεθεί σε καταστάσεις όπου βγήκατε τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία και είδατε έναν απίστευτα όμορφο νυχτερινό ουρανό με εκατομμύρια αστέρια να λάμπουν ακριβώς πάνω σας, ή ακόμα και το όμορφο τόξο του Γαλαξία. Εάν δεν ξέρετε πώς να φωτογραφίζετε τον νυχτερινό ουρανό και τον Γαλαξία, αυτός ο οδηγός μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τα βασικά. Είναι ένα από τα πιο δύσκολα, αλλά και ανταποδοτικά θέματα στη φωτογραφία.
Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε μόνο τα βασικά, επειδή η αστροφωτογραφία μπορεί να γίνει πολύ περίπλοκη, ειδικά για τη λήψη φωτογραφιών στο βαθύ διάστημα από νεφελώματα, αστερισμούς και αστρικά συστήματα. Μερικοί φωτογράφοι χρησιμοποιούν τηλεσκόπια, εξειδικευμένες ρομποτικές κεφαλές με κάμερες υπερακρίβειας και CCD που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για αστροφωτογραφία αξίας δεκάδων χιλιάδων δολαρίων, για να δημιουργήσουν εκπληκτικά όμορφες φωτογραφίες που είναι εξαιρετικά δύσκολο ή και αδύνατο να τραβήξουν με μια κανονική ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Θα παρακάμψω αυτά τα πολύπλοκα θέματα και θα επικεντρωθώ σε αυτό που μπορείτε να καταγράψετε με μια φωτογραφική μηχανή που έχετε ήδη, είτε πρόκειται για DSLR, κάμερα ή mirrorless.
Ακολουθεί μια γρήγορη περίληψη του πώς μπορείτε να φωτογραφίσετε τον Γαλαξία:
Κατανοήστε τις δυνατότητες του εξοπλισμού της κάμεράς σας
Σκεφτείτε τη φωτορύπανση και αναζητήστε μια σκοτεινή περιοχή
Χρησιμοποιήστε κατάλληλες τεχνικές νυχτερινής εστίασης
Χρησιμοποιήστε τις σωστές ρυθμίσεις κάμερας
Λάβετε υπόψη στοιχεία πρώτου πλάνου για καλύτερη σύνθεση
Καταγράψτε τον Γαλαξία
Μετα-επεξεργασία του Γαλαξία
Τι θα χρειαστείτε
Πριν αρχίσουμε να μιλάμε για τη φωτογράφηση του Γαλαξία, ας εξετάσουμε τι θα χρειαστείτε όσον αφορά τον εξοπλισμό και το λογισμικό:
Μια προηγμένη κάμερα – θα χρειαστείτε μια κάμερα που επιτρέπει τον πλήρη χειροκίνητο έλεγχο της έκθεσης του διαφράγματος της ταχύτητας κλείστρου και του iso. Θέλετε επίσης η κάμερα να μπορεί να εστιάζει χειροκίνητα, καθώς η εστίαση τη νύχτα θα είναι σίγουρα μια πρόκληση για οποιοδήποτε σύστημα αυτόματης εστίασης. Στην ιδανική περίπτωση, χρειάζεστε μια προηγμένη DSLR ή μια κάμερα mirrorless που μπορεί να χειριστεί καλά τον θόρυβο σε υψηλά ISO. Μια αποκλειστική αστρολογική κάμερα όπως η Nikon D810A θα είναι η κορυφαία επιλογή για αστροφωτογραφία, αλλά αυτή είναι για όσους θέλουν να εξερευνήσουν την αστροφωτογραφία πέρα από το πεδίο εφαρμογής αυτού του άρθρου.
Γρήγορος φακός – εάν χρησιμοποιείτε κάμερα με εναλλάξιμους φακούς, θα συνιστούσα να χρησιμοποιήσετε έναν καλό ευρυγώνιο φακό με γρήγορο διάφραγμα (ιδανικά στο εύρος διαφράγματος f/1,4 – f/2,8 max). Οι κορυφαίες επιλογές για τη φωτογράφηση των αστεριών είναι οι γρήγοροι prime φακοί που ανοίγουν πολύ καλά. πολύ καλοί φακοί για νυχτερινή φωτογραφία είναι ο Nikon 14-24mm f1,4 G και ο Nikon 20mm f1,8 G . Και οι δύο είναι εξαιρετικοί στο μέγιστο διάφραγμα , επομένως είναι πολύ κατάλληλοι για νυχτερινή φωτογραφία. Υπάρχουν όμως πολλές περισσότερες διαθέσιμες επιλογές φακών που έχουν εξαιρετικά καλή απόδοση για νυχτερινή φωτογραφία. Εάν έχετε έναν αργό φακό ή πρέπει να σταματήσετε τον φακό σας για να έχετε τη μέγιστη ευκρίνεια, θα πρέπει να αυξήσετε το ISO, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα φωτογραφίες με θόρυβο. Γι' αυτό ο γρήγορος φακός είναι ιδανική επιλογή. Εάν φωτογραφίζετε Canon, μπορείτε να έχετε παρόμοιες επιλογές φακών με τη Nikon. Πιο φτηνές επιλογές θα είναι με φακούς τρίτων κατασκευαστών από τη Samyang / Rokinon. Η κορυφαία σύστασή για αστροφωτογραφία είναι ο Rokinon SP 14mm f/1,4 (Canon mount), που δείχνει εξαιρετική απόδοση όταν σταματάει στο f/2,8 .
Ένα στιβαρό τρίποδο – θα τραβάτε μεγάλες εκθέσεις (15 δευτερόλεπτα και περισσότερο), επομένως ένα στιβαρό τρίποδο είναι απαραίτητο. Δεν θέλετε ένα αδύναμο τρίποδο που θα κουνιέται κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ειδικά αν έχει ελαφρύ αέρα.
Εφαρμογή Sky Map – αυτή είναι προαιρετική, αλλά κάτι που θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα. Μια καλή εφαρμογή χάρτη του ουρανού, όπως το Star Walk θα μπορούσε να σας δείξει πού ακριβώς βρίσκεται ή θα είναι ο Γαλαξίας, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει πολύ στον προγραμματισμό των λήψεών σας. Μια άλλη εξαιρετική εφαρμογή είναι το PhotoPills και έχει μια εξαιρετική λειτουργία Night AR που μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη για τον προγραμματισμό.
Λογισμικό μετα-επεξεργασίας – σίγουρα θέλετε να επεξεργαστείτε τις λήψεις σας σε καλό λογισμικό για να έχετε τα βέλτιστα ποιοτικά αποτελέσματα και να αναδείξετε τις λεπτομέρειες. Θα συνιστούσα είτε το Adobe Photoshop είτε το Photoshop Elements για αστροφωτογραφία. Το Lightroom μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο, αλλά δεν πρόκειται να είναι τόσο ευέλικτο για να κάνει πράγματα όπως επίπεδα και προηγμένα εργαλεία κλωνοποίησης / αφαίρεσης κηλίδων (για να αφαιρέσετε αεροπλάνα και άλλα αντικείμενα από τις λήψεις κ.λπ.). Η μετα-επεξεργασία είναι ένα μεγάλο μέρος της αστροφωτογραφίας, γι' αυτό θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα να αποκτήσετε καλό λογισμικό για τη δουλειά, εάν δεν το έχετε ήδη.
Φακός – ένας καλός φακός δεν είναι μόνο χρήσιμος για να βρείτε ένα καλό σημείο τη νύχτα, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για light painting με φως, εάν έχετε ενδιαφέροντα στοιχεία στο προσκήνιο.
Υπάρχουν άλλα πράγματα που μπορεί να χρειαστείτε, όπως τηλεχειριστήριο κάμερας (για εκθέσεις 30+ δευτερολέπτων), θερμαντήρες χεριών/ποδιών και άλλα, αλλά αυτά είναι προαιρετικά ή εξαρτώνται από τις συνθήκες και το τι προσπαθείτε να επιτύχετε .
Θέματα τοποθεσίας και φωτορύπανσης
Εάν ζείτε σε μια μεγάλη πόλη, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαθανατίσετε τον νυχτερινό ουρανό και τον Γαλαξία. Τα φώτα της πόλης μπορεί να είναι τεράστιο πρόβλημα λόγω της φωτορύπανσης, επομένως είναι καλύτερο να βγείτε έξω από την πόλη πόλη και να βρείτε μια καλή τοποθεσία που δεν έχει τέτοια προβλήματα. Μπορεί να μην βλέπετε τη φωτορύπανση με τα μάτια σας, αλλά η κάμερα σίγουρα θα τη δει!
Τα απομακρυσμένα εθνικά πάρκα και οι περιοχές άγριας φύσης είναι ιδανικά για νυχτερινή φωτογραφία, επειδή ο ουρανός είναι πεντακάθαρος και δεν υπάρχουν φώτα τριγύρω. Χρησιμοποιήστε τον ιστότοπο Dark Sky Finder ή το Light Polution Map για να βρείτε τις καλύτερες τοποθεσίες με ελάχιστη φωτορύπανση.
Εστίαση
Πριν μιλήσουμε για τις ρυθμίσεις έκθεσης, ας δούμε πρώτα μερικά σημαντικά βήματα για να διασφαλίσουμε ότι θα καταλήξουμε σε σωστά εστιασμένες λήψεις. Η εστίαση τη νύχτα μπορεί να είναι μια προκλητική και απογοητευτική εμπειρία, επειδή το σύστημα αυτόματης εστίασης στη φωτογραφική μηχανή σας θα έχει πολύ μικρή αντίθεση για να μπορέσει να αποκτήσει τη σωστή εστίαση. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να συνθέσετε τη λήψη σας, να ορίσετε μία εστιακή απόσταση (αν χρησιμοποιείτε φακό ζουμ) και μόλις αποκτήσετε χειροκίνητα τέλεια εστίαση, να μην αγγίξετε την εστίαση ή τους δακτυλίους ζουμ μέχρι να τελειώσετε. Απενεργοποιείστε αμέσως την αυτόματη εστίαση και βασιστείτε μόνο στη χειροκίνητη εστίαση χρησιμοποιώντας τη Ζωντανή προβολή – ο στόχος είναι να ρυθμίσετε την εστίαση στο άπειρο. Μερικοί άνθρωποι λένε ότι η χρήση δεικτών φακών για να ρυθμίσετε την εστίαση στο άπειρο είναι μια καλή πρακτική, αλλά στην πραγματικότητα, εάν δεν έχετε έναν παλιό φακό χειροκίνητης εστίασης με περισσότερο ή λιγότερο ακριβείς σημάνσεις άπειρου, μην βασιστείτε σε αυτές. Ακόμη και ένα ελαφρύ σφάλμα εστίασης σε έναν σύγχρονο αισθητήρα υψηλής ανάλυσης θα κάνει τα αστέρια να φαίνονται σαν κυκλικές σταγόνες αντί για καθορισμένα αστέρια, επομένως η τεχνική εστίασής σας είναι κρίσιμη.
Ποιος είναι λοιπόν ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε τέλεια εστίαση; Η Ζωντανή Προβολή της κάμερας. Μόλις ρυθμίσετε τον φακό σας στη Χειροκίνητη εστίαση και ενεργοποιήσετε τη Ζωντανή προβολή, κάντε μεγέθυνση στο 100% και στρέψτε την κάμερά σας στην πιο φωτεινή πηγή φωτός στον ουρανό, που είναι συνήθως ένα φωτεινό αστέρι. Μετακινήστε τον δακτύλιο εστίασης έως ότου μπορείτε να δείτε καθαρά το καθορισμένο σχήμα του αστεριού και απλώς απενεργοποιήστε τη Ζωντανή προβολή – τελειώσατε. Εάν δεν έχετε κάτι να εστιάσετε, τότε μια άλλη επιλογή είναι να ανάψετε τον φακό σας και να τον βάλετε αρκετά μακριά από εσάς ώστε να είναι στο άπειρο, και μετά να εστιάζετε στον φακό χρησιμοποιώντας τη Ζωντανή προβολή. Ορισμένες λειτουργίες Live View στις κάμερες είναι πολύ καλές και θα «τονώσουν» τον νυχτερινό ουρανό και θα αποκαλύψουν τα αστέρια. Εάν μπορείτε να δείτε τα αστέρια στη Ζωντανή προβολή, τότε δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε καμία από τις παραπάνω τεχνικές – απλώς περιστρέψτε τον δακτύλιο εστίασης μέχρι τα αστέρια να φαίνονται ευκρινή. Και τέλος, εάν δεν λειτουργεί τίποτα, μπορείτε να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε το σημάδι απείρου στο πάνω μέρος του φακού και να τραβήξετε δείγματα λήψεων για να δείτε εάν η εστίαση είναι σωστή ή όχι. Εάν βλέπετε θολά αστέρια όταν κάνετε μεγέθυνση στο 100%, τότε γνωρίζετε ότι πρέπει να περιστρέψετε λίγο το δακτύλιο εστίασης για να έχετε καλύτερη εστίαση. Θα σας πάρει λίγο χρόνο για να το κάνετε σωστά, αλλά σίγουρα αξίζει να το κάνετε σωστά, παρά να καταλήξετε με θολές φωτογραφίες.
Τώρα, εάν έχετε ένα αντικείμενο στο προσκήνιο στη λήψη σας, προφανώς θέλετε τόσο το προσκήνιο όσο και τα αστέρια να είναι σε τέλεια εστίαση. Εφόσον φωτογραφίζετε σε ανοιχτό διάφραγμα, πώς το επιτυγχάνετε αυτό; Λοιπόν, η απάντηση βρίσκεται σε μια τεχνική που ονομάζεται "εστίαση στοίβαξης", εκτός από το ότι πιθανότατα πρόκειται να τραβήξετε δύο εικόνες, με τη μία να εστιάζεται στον ουρανό και την άλλη στο προσκήνιο. Στη συνέχεια, χρησιμοποιείτε το Photoshop για να συγχωνεύσετε τις δύο λήψεις σε μια ενιαία σύνθεση, με τέλεια εστίαση και στα δύο.
Ρυθμίσεις κάμερας
Ενώ ο ουρανός μπορεί να φαίνεται υπέροχος τη νύχτα, με εκατομμύρια αστέρια να είναι εύκολα ορατά στα μάτια σας, δεν σημαίνει ότι η φωτογραφική μηχανή σας θα μπορεί εύκολα να τον απαθανατίσει. Τα μάτια σας προσαρμόζονται σε χαμηλό φωτισμό τη νύχτα, πράγμα που σημαίνει ότι βλέπετε τα πάντα σε πολύ υψηλά επίπεδα ευαισθησίας, με την ίριδα ορθάνοιχτη, στο μέγιστο μέγεθός της. Επομένως, εάν θέλετε η φωτογραφική μηχανή σας να μπορεί να καταγράψει τον νυχτερινό ουρανό όπως τον βλέπετε (και ίσως ακόμα καλύτερα από αυτό), θα χρειαστεί να εφαρμόσετε την ίδια τεχνική – χρησιμοποιήστε υψηλά επίπεδα ευαισθησίας ISO και τραβήξτε με μεγάλα διαφράγματα. Εδώ είναι που οι επιλογές της κάμερας και του φακού σας θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο τι θα καταφέρετε. Εάν έχετε έναν γρήγορο φακό prime που αποδίδει καλά στο μέγιστο διάφραγμά του χωρίς να προκαλεί υπερβολικό κώμα, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε πολύ υψηλά επίπεδα ISO στη φωτογραφική μηχανή σας, πράγμα που σημαίνει λιγότερο κόκκους κατά την επεξεργασία των φωτογραφιών Milky Way.
Από πού ξεκινάτε λοιπόν και ποια είναι η πιο σημαντική ρύθμιση της κάμερας; Η διάρκεια της έκθεσης . Και εδώ είναι που γίνεται δύσκολο, γιατί αν το κάνετε λάθος, είτε θα καταλήξετε με μαύρο ουρανό και μερικά αστέρια, είτε τα αστέρια θα μοιάζουν με γραμμές αντί για κουκκίδες, που συνήθως αναφέρονται ως «μονοπάτια αστεριών». Αυτά μπορεί να φαίνονται υπέροχα σε ορισμένες λήψεις, αλλά η φωτογραφία αστεριών απαιτεί εντελώς διαφορετικές τεχνικές με επίκεντρο το αστέρι του βορά και προφανώς δεν θα λειτουργήσει για λήψεις με τον Γαλαξία. Θυμηθείτε ότι ο πλανήτης μας περιστρέφεται διαρκώς και δεδομένου ότι τραβάμε από ένα τρίποδο που είναι σταθερό σε μία θέση, πρέπει πραγματικά να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το χρόνο κάθε έκθεσης, καθώς πρέπει να κρατάμε τα αστέρια ως κουκκίδες στις λήψεις μας.
Ο κανόνας 500/600
Αυτό έχει ένα συγκεχυμένο όνομα, επειδή μερικοί άνθρωποι αναφέρονται σε αυτήν τη μέθοδο ως "Κανόνας 500", ενώ άλλοι ακολουθούν τον "Κανόνα 600". Βασικά, για να προσδιορίσουμε το οπτικό μήκος της έκθεσης, παίρνουμε έναν από τους δύο αριθμούς και τον διαιρούμε με την εστιακή απόσταση του φακού για να έχουμε τη βέλτιστη ταχύτητα κλείστρου. Έτσι, αν φωτογραφίζετε με φακό 20 mm σε κάμερα πλήρους κάδρου χρησιμοποιώντας τον κανόνα 500, παίρνετε 500 και το διαιρείτε με το 20, που δίνει 25 δευτερόλεπτα – αυτή είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα κλείστρου που πρέπει να χρησιμοποιήσετε πριν αυτά τα αστέρια αρχίσουν να αλλάζουν τροχιά. Εάν χρησιμοποιείτε τον λιγότερο συντηρητικό "Κανόνα 600", καταλήγετε σε έκθεση 30 δευτερολέπτων. Τώρα, αν χρησιμοποιείτε φακό μεγαλύτερης εστιακής απόστασης, ο χρόνος έκθεσής σας θα μειωθεί χρησιμοποιώντας τα ίδια μαθηματικά, οπότε έχετε αυτό υπόψη όταν φωτογραφίζετε τον Γαλαξία μας.
JPEG ή RAW;
Εάν εξακολουθείτε να φωτογραφίζετε JPEG, είναι ώρα να μεταβείτε στο RAW και επιτέλους να εξερευνήσετε τα πλεονεκτήματά του, ειδικά όταν πρόκειται για τη φωτογράφηση του Γαλαξία. Θέλετε να τραβήξετε RAW για αστροφωτογραφία, γιατί συχνά θα βρεθείτε να προσαρμόζετε πράγματα όπως η ισορροπία λευκού, την οποία μπορεί να μην μπορείτε να αλλάξετε σε εικόνες JPEG. Υπάρχουν πολλά άλλα πλεονεκτήματα στη λήψη RAW.
Λειτουργία κάμερας
Κάθε φορά που κάνετε οποιονδήποτε τύπο νυχτερινής φωτογραφίας, θα πρέπει πάντα να φωτογραφίζετε σε πλήρη χειροκίνητη λειτουργία , καθώς απλά δεν υπάρχει αρκετός φωτισμός για τον μετρητή της φωτογραφικής σας μηχανής να υπολογίσει τη σωστή έκθεση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πρώτα να απενεργοποιήσετε το αυτόματο iso και, στη συνέχεια, να ρυθμίσετε το διάφραγμα στο μέγιστο διάφραγμα όπως f/1,4 και, στη συνέχεια, το μήκος της έκθεσης / ταχύτητας κλείστρου με βάση τον «Κανόνα 500» (συνήθως μεταξύ 20 και 30 δευτερολέπτων). με ISO (το οποίο θα έβαζα στο 1600 ως βάση και θα το μετακινούσα προς τα πάνω ή προς τα κάτω όπως χρειάζεται). Εάν δεν μπορείτε να δείτε καθαρά τον Γαλαξία στη λήψη σας μετά την πρώτη λήψη, θα χρειαστεί να αυξήσετε το ISO σε υψηλότερο αριθμό όπως το ISO 3200. Εφόσον φωτογραφίζετε RAW, η ισορροπία λευκού δεν έχει σημασία.
Στοιχεία και σύνθεση πρώτου πλάνου
Αν και η λήψη μιας φωτογραφίας του Γαλαξία, όπως φαίνεται στην αρχή αυτού του άρθρου, μπορεί να είναι ικανοποιητική, είναι συχνά βαρετό να τραβάτε μόνο του τον Γαλαξία. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για τέτοιους τύπους λήψεων είναι να ενσωματώσετε ενδιαφέροντα στοιχεία στο προσκήνιο στις λήψεις σας. Είτε πρόκειται για ένα όμορφο βουνό, μια σουρεαλιστική λίμνη, έναν βράχο ή κάποιο άλλο ενδιαφέρον αντικείμενο, σίγουρα θα κάνει τη φωτογραφία πολύ πιο ελκυστική στο μάτι του θεατή. Αυτές οι λήψεις μπορεί να είναι δύσκολο να σχεδιαστούν και απαιτούν κάποια προηγούμενη έρευνα για τον προσδιορισμό της θέσης του Γαλαξία μας, αλλά, αν τα καταφέρετε όλα καλά, όλη αυτή η προσπάθεια σίγουρα θα αποδώσει. Εάν είστε τυχεροί με ένα όμορφο σεληνόφως που φωτίζει τα θέματά σας, ίσως επιστρέψετε με φανταστικές φωτογραφίες που σίγουρα θα αξίζουν μια θέση στον τοίχο σας.
Λάβετε υπόψη ότι το να έχετε το φεγγάρι έξω κατά τη λήψη του νυχτερινού ουρανού δεν είναι ιδιαίτερα επιθυμητό, καθώς μπορεί να χυθεί πολύ φως στον ουρανό και να δυσκολέψει τη φωτογράφηση όλων των λεπτομερειών του Γαλαξία. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις κατά τις οποίες η έξοδος του φεγγαριού θα μπορούσε πραγματικά να αποφέρει ενδιαφέροντα αποτελέσματα, όπως δείχνει η παρακάτω εικόνα:
Εν ολίγοις, συμφέρει να χρησιμοποιήσετε ένα ενδιαφέρον στοιχείο στο προσκήνιο για να συμπληρώσετε τον Milky Way, επομένως θα πρέπει να προσπαθήσετε να βρείτε κάτι ενδιαφέρον. Και μην αφήσετε το φεγγάρι να σας εμποδίσει να τραβήξετε υπέροχες φωτογραφίες του Γαλαξία. Εάν είναι στον ουρανό και δεν είναι πολύ φωτεινό, θα μπορούσατε να το χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας για να φωτίσετε στοιχεία στο προσκήνιο ή ίσως να το κάνετε μέρος της τελικής σας εικόνας.
Ανάμειξη εικόνων
Όλα μέχρι στιγμής προϋποθέτουν ότι σκοπεύετε να τραβήξετε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες του Γαλαξία. Ωστόσο, μπορείτε να επεκτείνετε κατά πολύ τις δυνατότητες της φωτογραφικής μηχανής σας συνδυάζοντας πολλές φωτογραφίες.
Time Blends
Περιλαμβάνει τη λήψη πολλαπλών φωτογραφιών σε διαφορετικές ώρες της ημέρας (ή τη νύχτα) και τη συρραφή τους στο Photoshop. Για τη φωτογραφία Milky Way, η ανάμειξη χρόνου μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να επεκτείνετε το βάθος πεδίου σας.
Η μέθοδος είναι αρκετά απλή. Τραβήξτε μία φωτογραφία λίγο μετά το ηλιοβασίλεμα χρησιμοποιώντας ένα μικρό διάφραγμα όπως το f/11 για να αποκτήσετε σημαντικό βάθος πεδίου. Στη συνέχεια, κρατήστε το τρίποδο σας στο ίδιο σημείο μέχρι να ανέβει ο Γαλαξίας. Τραβήξτε μια δεύτερη φωτογραφία στις συνηθισμένες ρυθμίσεις αστροφωτογραφίας - ας πούμε, f/1,8 και εστιασμένη στα αστέρια. Στη συνέχεια, απλώς συνδυάστε τις δύο εικόνες μαζί στο Photoshop.
Η ανάμειξη φωτογραφιών στο Photoshop είναι αρκετά εύκολη. Απλώς προσθέστε τα δύο επίπεδα σε ένα έγγραφο, προσθέστε μια μάσκα στρώματος στην επάνω εικόνα και χρησιμοποιήστε ένα μαλακό πινέλο για να βάψετε μέχρι το στρώμα παρακάτω. Διαρκεί μόνο λίγα λεπτά.
Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να διορθώσετε χρωματικά και τις δύο εικόνες πριν τις ανοίξετε στο Photoshop. Με αυτόν τον τρόπο, το μείγμα θα φαίνεται όσο το δυνατόν πιο φυσικό. Επίσης, είναι καλύτερο να τραβάτε και τις δύο εικόνες με την ίδια τιμή ISO, ώστε να υπάρχει σταθερός θόρυβος σε όλο το κάδρο.
Star Tracker
Παρόμοια με την προηγούμενη μέθοδο – αλλά ένας τρόπος για να έχετε καλύτερη ποιότητα εικόνας – είναι να φωτογραφίσετε τον Γαλαξία με έναν ανιχνευτή αστεριών.
Οι ιχνηλάτες αστεριών ακολουθούν την κίνηση του νυχτερινού ουρανού, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες κλείστρου από το συνηθισμένο και να μεγιστοποιείτε την ποιότητα της εικόνας. Ωστόσο, οι ανιχνευτές αστεριών θα προκαλέσουν ένα θολό προσκήνιο (επειδή δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το προσκήνιο και τα αστέρια ταυτόχρονα), επομένως η επεξεργασία στο Photoshop γίνεται αναγκαία.
Μέθοδος Stacking
Εάν θέλετε να επεκτείνετε το βάθος πεδίου σας τη νύχτα, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε την ίδια μέθοδο «στοίβαξης εστίασης» που είναι σχετικά κοινή μεταξύ των φωτογράφων τοπίων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ουσιαστικά, χρησιμοποιείτε τις ίδιες ρυθμίσεις φωτογραφίας Milky Way όπως συνήθως, αλλά μετατοπίζετε σταδιακά το σημείο εστίασής σας από το προσκήνιο στα αστέρια. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε λογισμικό όπως το Helicon Focus ή το Photoshop για να συγχωνεύσετε μια ευκρινή εικόνα από μπροστά προς τα πίσω.
Η στοίβαξη εστίασης είναι επιρρεπής σε σφάλματα εάν κάτι στη φωτογραφία σας κινείται – ακόμα και μόνο φυτά στον άνεμο – και γι' αυτό συχνά δεν είναι η καλύτερη μέθοδος ανάμειξης εικόνων τη νύχτα.
Ωστόσο, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να κάνετε μια στοίβα εστίασης τη νύχτα ως αντίγραφο ασφαλείας σε μία από τις άλλες μεθόδους.
Μέσος όρος εικόνας
Μια τελευταία, δημοφιλής μέθοδος ανάμειξης εικόνων τη νύχτα ονομάζεται μέσος όρος εικόνας. Αυτό συμβαίνει όταν τραβάτε μια μεγάλη σειρά φωτογραφιών και τις κατά μέσο όρο μαζί για να μειώσετε το θόρυβο. Μπορείτε να το κάνετε αυτό σε εξειδικευμένο λογισμικό που ευθυγραμμίζει τα αστέρια (χωρίς να περιστρέφει το προσκήνιο) πριν συνδυάσετε τις εικόνες μεταξύ τους.
Αυτή είναι μια πολύ χρήσιμη μέθοδος ανάμειξης εικόνων που είναι γρήγορη και εύκολη, με σχετικά χαμηλή τάση για σφάλματα. Σας επιτρέπει να βελτιώσετε την ποιότητα της εικόνας σας ή να επεκτείνετε το βάθος πεδίου, όποιο κι αν θέλετε για μια συγκεκριμένη εικόνα.
Αυτή δεν είναι μια μέθοδος που μπορεί να γίνει στο Photoshop. Αντίθετα, πρέπει να χρησιμοποιήσετε λογισμικό όπως το Starry Landscape Stacker (Mac) ή το Sequator (Windows) και το Siril. Δεν είναι όλο αυτό το λογισμικό δωρεάν, αλλά είναι γενικά λιγότερο από 50 $. Λόγω της ευελιξίας και των εξαιρετικών αποτελεσμάτων του μέσου όρου της εικόνας, είναι η κορυφαία σύστασή μας για αυτές τις τέσσερις μεθόδους.
Επεξεργασία
Η επεξεργασία είναι ένα μεγάλο μέρος της αστροφωτογραφίας, επειδή η φωτογραφική μηχανή σας θα καταγράψει έναν ουρανό χαμηλής αντίθεσης που χρειάζεται λίγη δουλειά. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να παίξετε με διαφορετικές ρυθμίσεις για να αναδείξετε τις λεπτομέρειες, να αυξήσετε την αντίθεση και τα χρώματα.

