Πέντε πράγματα που πρέπει να αποφύγετε στη φωτογραφία πτηνών
Πέντε πράγματα που πρέπει να αποφύγετε στη φωτογραφία πτηνών
ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΑ
© Photoguide
1/10/2025


Η φωτογραφία πουλιών φαίνεται απλή. Βλέπεις ένα πουλί, το φωτογραφίζεις. Αλλά τα πουλιά δεν κινούνται μόνο – μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα και μπορεί να έχουν ατελείωτες ποικιλίες φωτός. Ξαφνικά, η φωτογραφία πουλιών αρχίζει να γίνεται πιο περίπλοκη. Αλλά υπάρχουν μερικά πολύ απλά πράγματα που μπορείτε να αποφύγετε και να κάνετε τις φωτογραφίες σας πολύ καλύτερες.
1. Στάση σώματος
Τα πουλιά έχουν πολύ εύκαμπτο σώμα και ως αποτέλεσμα, σε ορισμένες στάσεις, το σώμα τους παίρνει περίεργες πόζες. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα παραμορφωμένα σχήματα αφαιρούν την αναγνωρισιμότητα της μορφής του πουλιού. Αν και υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου μπορεί να είναι ενδιαφέρουσες εάν γίνονται σκόπιμα - ή αρκετά μικρές ώστε να μην αποσπούν την προσοχή - οι τυχαίες πόζες γενικά φαίνονται μπερδεμένες. Έτσι, ένα από τα πιο εύκολα πράγματα για βελτίωση στη φωτογραφία πουλιών είναι να προσέχετε τη μορφή του πουλιού πριν το κλικ. Τα πουλιά τείνουν να κινούνται πολύ, επομένως είναι πιθανό μια περίεργη ή παραμορφωμένη μορφή να αντικατασταθεί από μια πιο αναγνωρίσιμη μορφή το επόμενο λεπτό.
2. Η Μεμβράνη διέγερσης
Τα πτηνά έχουν ένα ημιδιαφανές εσωτερικό βλέφαρο που ονομάζεται μεμβράνη διέγερσης . Στην πραγματικότητα, κάποια άλλα ζώα όπως οι καρχαρίες το έχουν επίσης. Σε τι χρησιμεύει; Προστατεύει το μάτι όταν το μάτι είναι πιθανό να βρεθεί σε μια επικίνδυνη κατάσταση, όπως όταν ένα πουλί βουτάει σε νερό γεμάτο σκουπίδια. Δυστυχώς, όταν το μάτι ενός πουλιού καλύπτεται από τη μεμβράνη φαίνεται παράξενο. Και ακόμη και τα πουλιά που είναι σχετικά ακίνητα μερικές φορές ανοιγοκλείνουν τη μεμβράνη τους. Έτσι, όταν τραβάτε ένα πλάνο με ένα πουλί, ειδικά αν βρίσκεται κοντά στο νερό, βεβαιωθείτε ότι στη λήψη σας δεν έχει κλειστή τη μεμβράνη διέγερσης. Για να λείσουμε το πρόβλημα αυτό τραβάμε δύο λήψεις με διαφορά περίπου ενός δευτερολέπτου για να μην έχουμε λήψη με τη μεμβράνη αφυδάτωσης εντελώς ή μερικώς κλειστή.
3. Μισό μάτι
Αν και αυτό μπορεί να συμβεί με οποιοδήποτε είδος φωτογραφίας, συμπεριλαμβανομένης της φωτογραφίας πορτρέτου ανθρώπων, είναι ένα πολύ κοινό ζήτημα όταν φωτογραφίζετε πτηνά. Συμβαίνει όταν το ένα μάτι είναι κρυμμένο και το άλλο είναι μόλις ορατό:Το πρόβλημα είναι και πάλι αισθητικό, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό. Εξάλλου, οι άνθρωποι τείνουν να κοιτάνε κατευθείαν στα μάτια. Όταν βλέπουμε ένα μόλις ορατό μάτι, συχνά φαίνεται τυχαίο και μπερδεμένο. Επομένως, προσπαθήστε να συμπεριλάβετε είτε το ένα μάτι είτε και τα δύο, αλλά όχι το μισό μάτι. Εάν παρατηρήσετε ένα ελάχιστα ορατό μάτι, συχνά χρειάζεται απλώς ένα βήμα προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά, ή να περιμένετε μια στιγμή για να μετακινήσει το πουλί το κεφάλι του, για να αποφύγετε το πρόβλημα.
4. Η ουρά που εξαφανίζεται
Συμβαίνει όταν ένα μικρό πουλί κάθεται σε ένα κλαδί και η ουρά του πηγαίνει πίσω από το κλαδί: Η εξαφανισμένη ουρά κόβει τη μορφή του πουλιού. Εάν το πουλί βρίσκεται σε μια πιο μπροστινή θέση και όχι σε σιλουέτα, τότε το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο έντονο και μπορεί να μην αποσπά την προσοχή. Ή, εάν το πουλί πλαισιώνεται από ένα σωρό φύλλα με ευχάριστο τρόπο, τότε η έλλειψη ουράς δεν θα αποσπούσε την προσοχή. Αλλά, εάν το υπόλοιπο πουλί είναι καθαρά ορατό και η ουρά ξαφνικά και απότομα εξαφανίζεται, δεν έχουμε μια ωραία λήψη. Έτσι, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αναζητήστε τα βασικά μέρη του σώματος όπως το κεφάλι, το ράμφος, την ουρά, το φτερό και δείτε εάν είναι καθαρά ορατά και κατανοήστε αν αυτό συμβάλλει - ή μειώνει - το αισθητικό αποτέλεσμα.
5. Γραμμές εκτός εστίασης
Οι γραμμές εκτός εστίασης σε ένα κατά τα άλλα ομαλό φόντο όπως μερικά φωτεινά χόρτα από γρασίδι. Το γρασίδι εκτός εστίασης δεν είναι τεράστιο πρόβλημα σε ορισμένες λήψεις, ειδικά όταν είναι μαλακό και δημιουργεί μοτίβο. Αλλά όταν έχετε κάποια λανθασμένα σκέλη που κάνουν πολύ ευδιάκριτες γραμμές στο φόντο, τείνουν να αποσπούν την προσοχή. Έχετε ένα ωραίο πουλί σε απαλό φόντο, αυτή η γραμμή εκτός εστίασης μοιάζει σαν να παίρνεις μια μεγάλη πινελιά μπογιάς και να λερώνεις στο φόντο. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τα αποφύγετε εξαρχής. Όταν φτάσετε σε πιθανές περιοχές λήψης, Αναζητήστε γραμμές που αποσπούν την προσοχή εκτός εστίασης. Ελέγξτε για αυτά στο σκόπευτρο όταν φωτογραφίζετε. Οι λήψεις σας θα φαίνονται πολύ καλύτερες χωρίς αυτές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι δυνατό να μειωθεί η έμφαση τους με την επεξεργασία. Αλλά δεν είναι εύκολο, και λειτουργεί μόνο αν είναι ήδη στην αμυδρή πλευρά.
Το καλύτερο μέρος της φωτογραφίας είναι η δημιουργική διαδικασία που μπορεί να σας οδηγήσει σε ένα ταξίδι αυτο-ανακάλυψης. Σε αυτό το ταξίδι, υπάρχουν μερικές βασικές οδηγίες που μπορούν να κάνουν τις φωτογραφίες σας πιο αποτελεσματικές .